Poniższa Polityka Prywatności opisuje kwestie związane z korzystaniem
z platformy szkoleniowej akademia.gdpr.pl (dalej jako: „Platforma”)
Naszym celem jest zapewnienie Państwu poczucia bezpieczeństwa na naszej Platformie, dlatego też Państwa prywatność i ochrona danych osobowych są dla nas bardzo ważne. Prosimy o staranne zapoznanie się z poniższym podsumowaniem, z którego dowiedzą się Państwo w jaki sposób działa nasza platforma. Zapewniamy, że Państwa dane będą przetwarzane w sposób przejrzysty i uczciwy, oraz że dołożymy wszelkich starań, aby były traktowane z zachowaniem ostrożności i odpowiedzialnie.
Poniższa Polityka prywatności ma na celu poinformowanie o sposobie wykorzystywania przez nas Państwa danych osobowych, względem których spełniamy wszystkie wymogi Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 UE z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej jako: „RODO”).
1. Dane Administratora
Administratorem Państwa danych osobowych jest Agnieszka Rzycka – Osiej prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Omni Modo Agnieszka Rzycka-Osiej z siedzibą w Warszawie (03-937), przy ul. Zwycięzców 45/29, adres do korespondencji: Al. Bora – Komorowskiego 56a/51 03-982 Warszawa (dalej jako: „Administrator”). W sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych można się skontaktować z Administratorem za pośrednictwem adresu email: rodo@omnimodo.com.pl lub na ww. wskazany adres korespondencji Administratora.
2. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych
Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane przez Administratora na podstawie:
a) niezbędności do wykonania umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), w celu świadczenia usług dostępu do szkoleń oraz webinarów, jak również utworzenia i utrzymania konta w Platformie.
b) niezbędności do wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na Administratorze na podstawie przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), w tym w szczególności w zakresie rachunkowości i rozliczeń podatkowych;
c) prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), w celu:
(i) marketingu produktów i usług własnych Administratora, w tym w celach analitycznych i profilowania, gdzie uzasadnionym interesem Administratora jest prowadzenie marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług. Profilowanie danych ma na celu przygotowanie oferty produktów Administratora uwzględniającej preferencje użytkowników Platformy;
(ii) prowadzenia korespondencji, gdzie prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest umożliwienie kontaktowania się z Państwem, w tym odpowiadanie na zapytania za pomocą poczty elektronicznej (e-mail), tradycyjnej, telefonu itp.;
(iii) korzystania przez Państwa z formularza kontaktowego udostępnionego przez Administratora na Platformie, gdzie prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest możliwość udzielenia odpowiedzi na przesłane przez Państwa zapytania;
(iv) rozpatrzenia reklamacji zgłoszonych przez Państwa na podstawie regulaminu Platformy, gdzie prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest możliwość rozpatrzenia zgłoszonej reklamacji oraz udzielenie odpowiedzi w związku z Państwa reklamacją, na adres wskazany przez Państwa w złożonej reklamacji;
(v) ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami, gdzie uzasadnionym interesem Administratora jest ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami związanymi z funkcjonowaniem Platformy.
3. Przekazywanie danych osobowych
Dane mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie na podstawie umów zawartych z Administratorem, ale tylko w celu i zakresie niezbędnym dla realizacji ww. celów, w tym m.in. podmiotom świadczącym na naszą rzecz usługi IT lub inne usługi zapewniające prawidłowe funkcjonowanie Platformy, przy czym takie podmioty przetwarzają dane wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora. Takimi podmiotami są m.in. dostawca usług płatniczych (PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (60-166), przy ul. Grunwaldzkiej 186), zapewniający możliwość dokonania opłaty za szkolenia,dostawca narzędzia umożliwiającego generowanie faktur (Fakturownia sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie (00-389), przy ul. Juliana Smulikowskiego 6/8) orazFirma dostarczająca narzędzia informatyczne do prowadzenia platformy Web To Learn sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przemysława 3 w Kościerzynie Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być również organy i podmioty państwowe, gdy wynika to z przepisów prawa, w tym np. organy podatkowe.
Przekazujemy Państwa dane wyłącznie podmiotom umiejscowionym w ramach Europejskiego Obszaru Gospodarczego i przez to podlegającym surowym przepisom unijnym o ochronie danych, lub takim, które wiąże odpowiedni standard bezpieczeństwa. Przekazywanie danych do krajów trzecich nie jest aktualnie przez nas praktykowane lub planowane.
4. Okres przechowywania danych osobowych
Przetwarzamy Państwa dane osobowe jedynie przez okres niezbędny do spełnienia celu ich przechowywania lub dopóki jest to od nas wymagane zgodnie z prawem, w szczególności przez okres obowiązywania umowy, do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń lub wygaśnięcia obowiązku archiwizacji wynikającego z przepisów prawa, w tym obowiązku dotyczącego przechowywania dokumentów księgowych i podatkowych.
W przypadku przetwarzania Państwa danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, Administrator przestanie wcześniej przetwarzać dane jeżeli zgłosi Pani/Pan skutecznie sprzeciw wobec przetwarzania danych.
5. Przysługujące prawa
Prawo dostępu do danych
Mają Państwo prawo uzyskać informację na temat przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych oraz otrzymania kopii tych danych.
Prawo do sprostowania danych
Mają Państwo prawo żądania sprostowania Państwa danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania mają Państwo prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia.
Prawo do usunięcia danych
Mają Państwo prawo domagać się usunięcia Państwa danych osobowych przechowywanych przez nas w następujących przypadkach:
- Państwa dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane,
- wnieśliście Państwo sprzeciw wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub sprzeciw dotyczy przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego,
- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
- dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie krajowym,
- dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego, o których mowa w art. 8 ust. 1 RODO.
Prawo do przenoszenia danych
Mają Państwo prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe dotyczące Państwa, które nam dostarczyliście, jeżeli przetwarzanie tych danych odbywa się na podstawie zgody lub umowy oraz w sposób zautomatyzowany.
Jeżeli domagają się Państwo przesłania tych danych do innego administratora danych, zostanie to zrealizowane, o ile istnieje taka możliwość techniczna.
Prawo ograniczenia przetwarzania danych
Mają Państwo prawo zażądać, aby przetwarzanie Państwa danych osobowych zostało ograniczone, w następujących przypadkach:
- kwestionują Państwo prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Państwo sprzeciwiacie się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
- nie potrzebujemy już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one Państwu potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
- wnieśliście Państwo sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu.
Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
Jeżeli Państwa dane osobowe są przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, mają Państwo prawo do sprzeciwu w dowolnym czasie wobec przetwarzania, zgodnie z art. 21 RODO.
Jeśli chcą Państwo skorzystać z przysługujących Państwu praw prosimy o przesłanie do nas wiadomości na adres: rodo@omnimodo.com.pl, lub pocztą tradycyjną na adres Administratora.
Bezpieczeństwo danych osobowych jest dla nas priorytetem, jeśli jednak uznają Państwo, że przetwarzając Państwu dane osobowe naruszamy przepisy RODO, mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
6. Pliki cookies
Czym są pliki cookies i do czego służą?
Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe, które są zapisywane na Twoim urządzeniu, gdy odwiedzasz Platformę. Pliki te są przesyłane przez serwis internetowy do przeglądarki. Każdy plik cookie posiada anonimowy identyfikator i pozwala zidentyfikować urządzenie, w którego pamięci został zapisany przez określony czas (czas, po którym dany plik cookie zostanie usunięty). Pliki cookies są zapisywane w celu rozpoznania Twojego urządzenia, poznania Twoich preferencji, a także zbierania informacji na temat Twoich wcześniejszych działań na Portalu.
Jakich plików cookies używamy?
Możemy używać następujących rodzajów plików cookies:
- Sesyjne pliki cookies – są to informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji przeglądarki, czyli do momentu jej zamknięcia. Te pliki cookies są konieczne, aby niektóre funkcjonalności Platformy działały poprawnie.
- Stałe pliki cookies – dzięki nim korzystanie z Platformy jest łatwiejsze (np. zapamiętują wybraną rozdzielczość, układ treści). Mogą być wykorzystywane do różnych celów, w tym do zapamiętywania Twoich preferencji i wyborów podczas korzystania ze strony internetowej. Te pliki cookies pozostają w pamięci przeglądarki przez dłuższy okres.
- Własne pliki cookies (first party cookies) – są zapisywane przez obecnie przeglądaną stronę internetową. Służą poprawie jakości korzystania z Platformy.
- Pliki cookies stron trzecich (third party cookies) – są wykorzystywane przez strony trzecie, jak np. portale społecznościowe, w celu śledzenia Twoich wizyt na różnych stronach internetowych, na których zamieszczają reklamy.
Pliki cookies używane przez Platformę można podzielić na następujące kategorie:
A. Pliki cookies konieczne;
B. Pliki cookies analityczne;
C. Pliki cookies funkcjonalne;
Pliki cookies konieczne: Zawsze Aktywne
Bez tych plików nie można poruszać się po witrynie ani korzystać z jej funkcji. Twoje dane przetwarzamy w oparciu o art. 6 (1) f) RODO. Możesz wyrazić sprzeciw wobec takiego przetwarzania Twoich danych osobowych, lecz w praktyce uniemożliwi to korzystanie z naszej strony internetowej bądź znacznie to utrudni.
Pliki cookies analityczne: (checkbox do zaznaczenia):
Pliki z tej kategorii gromadzą informacje, które mówią, w jaki sposób odwiedzający korzystają z witryny, np. dane podstron, które są odwiedzane najczęściej. Pliki te są wykorzystywane po to, aby usprawnić działanie strony. Pliki te mogą zostać uruchomione tylko za Twoją zgodą, wyrażoną poprzez kliknięcie w odpowiednie pole wyboru (checkbox), które pojawi się po otwarciu strony akademia.gdpr.pl Swoją zgodę możesz wycofać w każdej chwili.
Funkcjonalne Pliki cookies: (checkbox do zaznaczenia):
W plikach tego typu zapisywane są informacje o Twoich wyborach, dzięki którym możemy zaproponować ulepszone i spersonalizowane funkcje. Na przykład w plikach cookie tego typu mogą być przechowywane informacje na temat numerów śledzenia wpisywanych w aplikacjach. Pliki te mogą zostać uruchomione tylko za Twoją zgodą, wyrażoną poprzez kliknięcie w odpowiednie pole wyboru (checkbox), które pojawi się po otwarciu strony akademia.gdpr.pl. Swoją zgodę możesz wycofać w każdej chwili.
Jak długo przechowujemy pliki cookies?
Sesyjne pliki cookies pozostają na Twoim urządzeniu do momentu opuszczenia przez Ciebie Platformy lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej).
Stałe pliki cookies będą przechowywane na Twoim urządzeniu maksymalnie przez okres 12 miesięcy lub do czasu wycofania przez Ciebie zgody.
Jak zarządzać plikami cookies?
Należy pamiętać, że jeśli nie wrazisz zgody na działanie plików cookies, nie będziesz w stanie w pełni korzystać z niektórych elementów Platformy.
Pamiętaj o skonfigurowaniu wszystkich przeglądarek na różnych urządzeniach (tabletach, smartfonach, komputerach). Istnieją różne sposoby konfigurowania przeglądarek, dlatego należy zapoznać się z sekcją „Pomoc” używanej przeglądarki, aby dowiedzieć się, jak ją skonfigurować i skorzystać z dostępnych opcji.
Sposoby konfigurowania ustawień dotyczących plików cookies w poszczególnych wyszukiwarkach można znaleźć m. in. pod adresami:
- Google Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647;
- Mozilla Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek;
- Microsoft Internet Explorer: http://support.microsoft.com/kb/278835/pl;
- Microsoft Edge: https://support.microsoft.com/pl-pl/microsoft-edge/usuwanie-plik%C3%B3w-cookie-w-przegl%C4%85darce-microsoft-edge-63947406-40ac-c3b8-57b9-2a946a29ae09
Masz również możliwość wyłączenia następujących plików cookies:
- Możesz wyłączyć pliki cookie „Google Analytics”, pobierając moduł dostępny pod adresem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/
- Możesz wyłączyć Insight Tag of LinkedIn, modyfikując ustawienia użytkownika na stronie LinkedIn: https://www.linkedin.com/psettings/
7. Zmiany w Polityce prywatności
W celu zapewnienia, że Polityka prywatności Platformy spełnia przez cały czas aktualne wymogi nałożone w przepisach prawa, zastrzegamy sobie prawo do wnoszenia do niej zmian w dowolnym czasie. Powyższe ma również zastosowanie w przypadkach, gdy Polityka prywatności wymaga zmian w celu objęcia nią nowych lub zmienionych produktów lub usług Portalu.